Pomysły na projekty, oraz najciekawsze projekty jakie studenci oddawali na moich zajęciach

Najciekawsze/najlepsze projekty w roku akademickim 2023/2024

Najciekawsze projekty 2023/2024 – przedmiot: „Podstawy programowania 2”, I rok II semestr

  1. Narzędzie, które pomaga forkować projekty udostępnione do sprawdzenia przez Bobota. Program pobiera przy użyciu GItlab API listę projektów z grupy na Gitlabie, forkuje we wskazane miejsce, klonuje lokalnie, są możliwe też inne operacje przy pomocy API Gitlaba. Biblioteki cpp-inquirer, cpp-httplib, spinners, {fmt}, json (link za zgodą autora).
  2. Narzędzie informujące na Discordzie, że dana jest w trakcie zajęć na uczelni, z wskazaniem dokładnych zajęć w oparciu o dane systemu USOS (lub inny zdalny kalendarz). Biblioteki: curl, fmt::format, date, discord-rpc, toml++, embed do CMake’a, lzdata. Poza tym użyty CMake pobiera wszystkie zależności (link za zgodą autora).
  3. Program korzystający z API Last.fm celem pobierania informacji o utworach, artystach i użytkownikach, korzystający z bibliotek nlohmann/json i httplib (link za zgodą autora).

Najciekawsze/najlepsze projekty w roku akademickim 2022/2023

Najciekawsze projekty 2022/2023 – przedmiot: „Język C++”, II rok IV semestr

  1. Narzędzie odpytujące Spotify przez SpotifyApi zwracające informacje o wykonawcach i piosenkach [biblioteki: curl, wxWidgets,, nlohmann/json] (link za zgodą autora)
  2. Narzędzie do zaznaczania obecności na UPELu w terminie zajęć [biblioteki: spdlog, CPR, simdjson] (link za zgodą autora).
  3. Kalkulator linii produkcyjnej w fabryce [biblioteka nlohmann/json] (link za zgodą autora).
  4. Wizualizator różnych algorytmów sortowania [biblioteki: sfml] (link za zgodą autora)
  5. Bardzo profesjonalnie zrobiony program do gry w szachy [sfml] umożliwiający grę dla dwóch osób (jest zgoda na link, ale gdy będzie ostateczna wersja)
  6. Programik, który porównuje wymagania względem gry ze Streama i oznajmia, czy u nas na komputerze pójdzie [biblioteki: infoware, winapi] (link za zgodą autora)
  7. Kółko i krzyżyk w blockchainie Solana [biblioteka: SolanaSDK](link za zgodą autora)
  8. Program do wyświetlania informacji o krajach [biblioteki: cpr, curl, nlohmann/json, FLTK](link za zgodą autora), a wszystki w około 200 liniach.
  9. Program do wizualizacji geometrii 3D w C++ i porównanie z pythonem (link za zgodą autora)
  10. Biblioteka rozszerzająca SFMLa o przyciski i sceny (jest zgoda na link)
  11. Programik do regularnego pobierania danych z gry Plemiona [](jest zgoda na link)
  12. Saper 3D w OpenGD, gdzie plansza się kręci [biblioteki: OpenGL i alsa](link za zgodą autorek)
  13. Projekt przeliczający koszta wyrzucenia określonego ładunku w kosmos [QT]
  14. Program, który w oparciu o link do filmu tłumaczy na polski (chatGPT), konwertuje na napisy, generuje obrazy i tworzy gotowy film [biblioteki: libcurl, nlohmann/json] (jest zgoda na link)
  15. Program, który dla podanego nazwiska wyświetli informacje pobrane z internetu (częscość występowania, liczba osób itp)[libxml, curl] (link za zgodą autora)
  16. Narzędzie wyswietlające pogodę dla podanego miasta [libcurl, JsonCpp] (link za zgodą autora)
  17. Narzędzie, które dla „dzisiaj” wyświetla alergeny dla danej strefy [cpr] (link za zgodą autora)
  18. Gra Milionerzy, zrobiona porządnie w najdrobniejszych szczegółach (w tym ciekawie rozwiązany telefon do przyjaciela) [sfml](jest zgoda na link)
  19. Puzzle generowane w kształtach tetriso-podobnych, które można podnosić i opuszczać ponownie (gra wg własnej koncepcji)[sfml](link za zgodą autora)
  20. Symulator fizycznych interakcji między cząsteczkami, które można konfigurować [cuda, OpenGL](link za zgodą autora)
  21. Gra milionerzy graficznie, ale pytania są generowane przez ChatGPT [curl, Qt]
  22. Pokedex – narzędzie wyświetlające graficzne zdjęcie wraz ze statystykami podanego pokemona [Qt]
  23. Steganografia – ukrywanie jednego obrazku w drugim i wyjmowaniu [imagemagic++] (link za zgodą autora)
  24. Konwerter obrazów na kodi UTF-8 przy pomocy różnych algorytmów [sstdimage](link za zgodą autora)
  25. Pobieranie wizualnej pogody dla danego miasta [Qt] (link za zgodą autora)
  26. Pobieranie informacji o ofertach z gry WOW [wxwidgets, curl, n/json](link za zgodą autora)
  27. Program do wykrywania chwytów wspinaczkowych na zdjęciach [openCV] (link za zgodą autora)
  28. Program sprawdzający dla danego miasta czy powinno się już zmienić opony [curl, rapidJSON] (link za zgodą autora)
  29. Program do nauki słówek – podaje się zdania w dwóch językach, z których potem jest chowany jeden wyraz [Qt] (link za zgodą autora)
  30. Program pobierający losowy cytat z internetu znanej osoby i możliwość powiedzenia go przez robotyczną postać [Qt] (link za zgodą autora)
  31. Symulatog gry w brydża z komputerem [Qt] (link za zgodą autora)
  32. Programik, który pobiera informacje o występowaniu polskich nazwisk (z polskimi znakami) (link za zgodą autora)

Najciekawsze projekty 2022/2023 – przedmiot: „Podstawy programowania 2”, I rok II semestr

  1. Program odpowiadający na maila delegujący zapytania do sztucznej inteligencji i wysyłający odpowiedź mailową [biblioteki Poco, OpenAi, libcurl, nlohmann/json] (link za zgodą autora)
  2. Własna chmura przy pomocy gniazd do zarządzania plikami i katalogami [biblioteka Winsocket2] (link za zgodą autora)
  3. Program do symulacji sprężystych ciał fizycznych [biblioteki: glad, imgui, grfw](link za zgodą autora)
  4. Okienkowy kalkulator operacji macierzowych [biblioteki: Eigen – do operacjii algebraicznych, qt] (link za zgodą autora)
  5. Aplikacja pobierająca pytania z otwartej bazy Trivia dla różnego poziomu trudności z wskazanej kategorii w sposób interaktywny [biblioteki: lamarrr/chalk, curl, nlohmann/json, aelliixx/cpp-inquirer](link za zgodą autora)
  6. Keylogger – program pobierający naciśnięcia wszystkich klawiszy na Windowsie i zapisujący to do pliku, program nie jest widoczny w pasku zadań [WinAPI]
  7. Narzędzie przy pomocy biblioteki JUICE do konfigurowalnego tłumienia wysokich i niskich częstotliwości w czasie rzeczywistym (link za zgodą autora)
  8. Kółko i krzyżyk dla dwóch graczy w konsoli, ale komunikacja odbywa się przez serwer sieciowy [biblioteka boost](jest zgoda na link, ale po wstawieniu poprawek)

Najciekawsze/najlepsze projekty w roku akademickim 2021/2022

Najciekawsze projekty 2021/2022 (II rok) – przedmiot: „Język C++”, II rok IV semestr

  1. Symulator fizyki do spadającego piasku, wody i toksyczności (link za zgodą autora)
  2. Gra w piłkę na kartce (tak jak się grywało w szkole), (link za zgodą autora jak go będę miał…)
  3. Downloader do memów ze strony Kwejk.pl przy użyciu libcurl + OpenCV (link za zgodą autora)
  4. Lite-node do blockchaina własnego autorstwa (link za zgodą autora)
  5. Pobieranie tekstów piosenek z Tekstowo.pl wraz z tłumaczeniami, zapamiętywanie w bazie i wyszukiwanie na youtube (link za zgodą autora)
  6. Analiza szeregów czasowych: współpraca C++ i Pythona: W zeszycie Jupytera jest robiony moduł ściągający zadane strony, a w kolejnych „komórkach” odbywa się operowanie na tych danych (link za zgodą autorów)
  7. Narzędzie command-line do pakowanie/rozpakowywania przy pomocy kodowania Huffmana (link za zgodą autora)
  8. Aplikacja pobierająca z chess.com informacje o szachistach, meczach i innych (link za zgodą autora)
  9. Własny blockchain i implementacja Lite Node’ów. Użyto m.in. bibliotek libbitcoin i innej do szyfrowania (link za zgodą autora)
  10. Narzędzie do wyświetlania zadanego tekstu w sposób wyrafinowany przy pomocy kodów ASCII (źródło liter) – jest to (na moment prezentacji) jedyne narzędzie offline do tego celu!
  11. Narzędzie prezentujące statystyki czasu poświęconego na seriale przez te wszystkie lata od kiedy się ma konto na netflixie (link za zgodą autora). Warto, aby każdy kto ogląda seriale sobie sprawdził, aby potem odpowiedzieć na pytanie – ile by można zrobić przez ten czas 😉 .
  12. Program, który dla podanych zdjęć stosuje modele sztucznej inteligencji w celu wykrywania różnych przedmiotów z pewnym prawdopodobieństwem. Użyto frameworków: Yolo, OpenCV, WxWidgets (link za zgodą autora, prezentacja dla niewtajemniczonych w sztuczną inteligencję również za zgodą autora).

Najciekawsze projekty 2021/2022 (I rok) – przedmiot: „Podstawy programowania 2” (projekt nieobowiązkowy)

  1. Brainfuck IDE – edytor tekstowy z kolorowaniem składni tego języka, wraz z interpreterem, obsługą błędów, predefiniowanymi przykładami kodu, w QT. Możliwe, że najbardziej rozwinięty w internecie IDE offline! (link za zgodą autora, komentarz autora: „Przyjemnie się to robiło” – o to chodzi!)
  2. Narzędzie, które pobiera aktualne kursy walut ze strony: Currencyapi.com przy pomocy biblioteki CPR, parsuje przy pomocy: nlohmann/json i przelicza (link za zgodą autora). A wszystko w mniej niż 60 linii kodu. Nie ilość, a pomysł!
  3. Programik do generowania melodii dla zadanych parametrów (stereo/mono, częstotliwość próbkowania, głębokość bitów) do pliku .wav (link za zgodą autora)
  4. Kalkulator graficzny dla różnych funkcji (trygonometryczne, cyklometryczne, wielomianowe, wykładnicze, logarytmiczne) z możliwością ich zagnieżdżania i wyliczeń dla różnych argumentów (link za zgodą autora)
  5. Symulator czarnej dziury w SFMLu i sposobu oddziaływania z fotonami światła (link za zgodą autora)
  6. Narzędzie do ewidencjonowania co ściągamy z magazynu synchronizujące się z serwerem napisanym w Pythonie (link za zgodą autora)
  7. Narzędzie do wyszukiwania studentów po numerach albumów, imionach/nazwiskach/mailach (dla bazy załadowanej z pliku) w GTK+ (link za zgodą autora)
  8. Generator postaci dla gier wyobraźni w systemie DeadLands (link za zgodą autorów)
  9. Gra 3d w silniku Unreal Engine – poruszanie się sześcianem po planszy, z której można spaść (link za zgodą autora – jak go będę miał).
  10. Manager haseł, szyfrujący i wstawiający do bazy danych (link za zgodą autora)
  11. Aplikacja, która wykrywa włożenie pendrive’a i wyświetla z niego pliki tekstowe (link za zgodą autora)
  12. Generator do memów OpenCV + GTK (link za zgodą autora)
  13. Program, w którym podajemy zdjęcia i z nich robi jeżdżące puzzle różnej wielkości (link za zgodą autorki)

Najciekawsze projekty 2020/2021 (I rok, I semestr) – przedmiot: „Podstawy programowania 1

  1. Gra milionerzy w konsoli z odtwarzaniem dźwięku
  2. Rysowanie fraktali -animacja zagęszczająca
  3. Program, który z wczytanego obrazka rozpoznaje tekst (rzekomo GTK to ma)
  4. Program, który ze strony NBP pobiera informacje o walutach i wyświetla zmiane z poprzedniego dnia – kolorami w konsoli
  5. Program pobierający informacje o położeniu stacji badawczej i pokazującej na mapie aktualizowane na bieżąco
  6. Wędkarz w konsoli z obrazkami, ciekawą fabułą łowienia i różnymi poziomami trudności, gra na refleks

Najciekawsze projekty 2019/2020 (II rok):

  1. Wizualizacja sceny 2D w 3D w konsoli
  2. Pobieranie obrazków z internetu na podstawie słów kluczowych i ustawianie takiej tapety na Windowsie
  3. Symulator samochodu – kod pisany na prawdziwy samochodzik w ramach konkursów międzyuczelnianych
  4. W pewnej grze wykrywanie punktu w czasie, w którym należy nacisnąć klawisz -jest na to bardzo mało czasu i wymagany jest duży refleks.
  5. Komunikator sieciowy okienkowy
  6. Manager haseł
  7. Szyfrowanie (szyfr Vigenere)
  8. Kompresja plików przy pomocy rzekomo najszybszej biblioteki do kompresji
  9. Obracanie kaczuszki w 3D
  10. Generowanie fraktali
  11. Generowanie szumów na GPU/CPU
  12. Organizer zadań
  13. Trenowanie sieci neuronowej
  14. Serwer danych dla siłowni
  15. Gra do treningu obstawiania które akcje rosną, a które nie (rzeczywiste dane) – można przeglądać i się dostaje punkty zależnie od tego czy się zgadło, czy nie
  16. game of life
  17. Baza filmów, z pobieraniem z intenretu
  18. Saper okienkowo i w konsoli
  19. Gra polegająca na przesuwaniu piłeczek
  20. poker
  21. gra na dwoch graczy żeby wspólnie przechodzili przez poziomy przez gniazda
  22. Program do rozwiązywania kostki rubika 2na2
  23. Symulator odbijających się piłek

Najciekawsze projekty 2019/2020 (I rok – programowanie imperatywne)

  1. Keyloger na Windowsa jako proces
  2. Dane na temat koronawirusa: apify.com
  3. Program do edycji utworów (poprzez ustawianie nut, metronum itp) (pliki *.wav)
  4. Informacje o sieci: lokup, ping, skaner portów: winapi
  5. Plik do edycji plików muzycznych, oraz do wyświetlania informacji o nich: libsndfile
  6. Program do sprawdzania pogody: openweather, libcurl, json,
  7. Towel defence, że się strzela do psów
  8. Szachy dla 2 osób
  9. Portfel do zakupu akcji wirtualny portfel z aktualizacją cen akcji ze strony bankier.pl
  10. Program w C++, który otwiera moduł w Lua, który z kolei woła funkcje z C++

Pomysły ode mnie (jakby ktoś szukał inspiracji)

  1. Program, który po podaniu nazwiska wyświetli informacje jaki herb jest dla tego nazwiska, ewentualnie czy osoby o danym nazwisku to hrabiowie lub nawet książęta. Takie dane można pobrać np. z Wikipedii, przykładowy herb: Topór (inne nazwy herbu to m.in. Wścieklica).
  2. Pobieranie memów z wybranej strony.
  3. Pobieranie danych z gry-online, przy użyciu odpowiedniego API i wyciągnięcie z nich odpowiednich informacji.
  4. Kółko i krzyżyk graficznie.
  5. Okręty (mogą być albo graficznie, albo konsolowo z dźwiękiem, albo przez sieć)
  6. Pobieranie rozkładu konkretnej linii z konkretnego przystanku (najbliższe odjazdy)
  7. Wyszukiwarka plików .doc po zawartości wewnętrznej
  8. Gierka w jakiejś bibliotece graficznej np. wąż
  9. Symulatory np. przejazdów przez skrzyżowanie
  10. Narzędzie do automatycznego odpowiadania na określone maile
  11. Narzędzie do sprawdzania obecności na podstawie obrazu z kamery (w sumie tutaj wystarczy użyć OpenCV, oto gotowy kod, który tylko zadaptować):
    https://www.docs.opencv.org/2.4/modules/contrib/doc/facerec/facerec_tutorial.html
  12. Strona internetowa w C++ umożliwiająca zalogowanie, wysłanie pliku graficznego i przejrzenie wcześniej załączonych plików
  13. Program, który wrzuci do bazy danych obejrzany film, oraz informacje o nim w rodzaju: komentarz, kiedy obejrzany, opis itp. oraz będzie umożliwiał potem wyszukiwanie w tej bazie
  14. Program do wykrywania czegoś w kodzie C lub C++ np. ilości funkcji, linii, klas itp
  15. Komunikator przy użyciu gniazd
  16. Generowanie określonych PDFów np. generujący certyfikat uruchomienia programu, lub świadectwo z paskiem
  17. Program operujący na bazie danych np. gra milionerzy, która pytania odczytuje z bazy danych
  18. Operacje na obrazkach, np. łączenie, kadrowanie itp.
  19. Łączenie plików muzycznych
  20. Programik, który zahibernuje/wyłączy komputer po określonym czasie
  21. Programik, który odczyta z pendrive’a konkretny plik i wyświetli
  22. Program, który łączy z wifi na podstawie bazy danych
  23. Programik, który wysyła coś przez ftp/sftp
  24. Program pobierający z internetu np. kursy walut, wyniki meczów
  25. Wiki-tłumacz – wyszukiwanie hasła na Wikipedii i zwracanie go w innym języku
  26. Generowanie fraktali (w GUI, do pliku, w konsoli przy pomocy jakiejś biblioteki) np. implementacja Dywanu Sierpińskiego (https://pl.wikipedia.org/wiki/Dywan_Sierpi%C5%84skiego)
  27. Sprawdzacz nazwiska: https://polskienazwiska.pl/n/Kowalski
  28. Narzędzie, które w oparciu o link do Wikipedii (osoby) wyświetli jej dzieci z datami kiedy żyły (tak długo dopóki dzieci będą i będą możliwe do „kliknięcia”.
  29. Ostatnio jest modne tworzenie gier gdzie gdy widzowie przelewają pieniądze coś się dzieje np. to. Czemu by nie zrobić czegoś takiego w C++.
  30. Aplikacja do określonej modlitwy/nowenny na telefon w C++ (zaznaczanie postępu, modlitwa na każdy dzień, przypomnienia)
  31. WikiRacer – pomysł z uniwersytetu Stanforda, inny przykłed z tejże uczelni – HashMap.

2 uwagi do wpisu “Pomysły na projekty, oraz najciekawsze projekty jakie studenci oddawali na moich zajęciach

  1. Pingback: Zestawienie materiałów na zajęcia organizacyjne | programowaniec

  2. Pingback: Nie! Nie potrzebujesz korepetycji z C++! Nie wyrzucaj pieniędzy!!! | programowaniec

Dodaj komentarz